 |
BiochemiaUrody - Strona Barbary Kwiatkowskiej (TYLKO-DO-ODCZYTU) Pielęgnacja skóry poparta faktami
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BasiaKwiatkowska
Administrator
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
|
Wysłany: Śro 4:22, 14 Lis 2007 Temat postu: Za kulisami, czyli kto jest kim w wielkim świecie kosmetyczn |
|
|
Za kulisami, czyli kto jest kim w wielkim świecie kosmetycznym?
Czy marka kosmetyków Nivea może mieć coś wspólnego z ekskluzywną firmą La Prairie?
Czy Chanel łączy coś z Bourjois?
Okazuje się, że tak, łączy je wspólny, rodzimy koncern, czyli firma skupiająca pod sobą kilka znanych marek kosmetyków, które często zupełnie nie kojarzymy ze sobą.
Z punktu widzenia firm kosmetycznych, tworzenie koncernów oraz pochłanianie jednych firm przez drugie ma znaczenie ekonomiczne i finansowe. Dla konsumentów znajomość, kto, do kogo należy, także może się przydać.
‘Kto z kim przestaje, takim się staje’
W obrębie oferty firm należących do tego samego koncernu często można spotkać podobne lub niemal identyczne odpowiedniki tego samego produktu, różniące się tylko ceną i opakowaniem.
Przykładowo, Mexoryl to skuteczny filtr przeciwsłoneczny, stworzony przez laboratoria koncernu L’Oreal, który posiada wyłączność na zastosowanie tego składnika. Produkty ochronne, zawierające filtr Mexoryl spotkamy zarówno w ofercie firmy L’Oreal, Garnier, jak i w ofercie droższych marek Lancom lub Biotherm, wszystkie bowiem należą do tego samego właściciela.
Wniosek – nie musisz przepłacać, tańsze mleczko ochronne do ciała z serii Ambre Solair, Garnier, zapewni Ci identycznie skuteczną ochronę anty-UV, jak dużo droższe mleczko z serii Ultra Soleil, Lancom.
Cierpliwość popłaca
Nowy, niesamowity składnik kosmetyczny opracowany w obrębie danego koncernu, najpierw dostępny jest w ofercie tzw. ekskluzywnych marek, a po czasie można go dostać po niższej cenie w kosmetykach tańszych marek podlegających pod ten sam rodzimy koncern.
Przykładowo, ostatni hit kosmetyczny opracowany w laboratoriach L’Oreal to Pro-Xylane, reklamowany jako składnik poprawiający gęstość i nawilżenie skóry. Na początku Pro-Xylane był dostępny tylko w serii Absolue, Lancom, obecnie oferuje go także firma La Roche-Posay w bardziej przystępnym cenowo kremie Substiane.
Wniosek - nie warto od razu rzucać się na nowości kosmetyczne, wystarczy poczekać chwilę, aż pojawią się tańsze odpowiedniki oraz więcej niezależnych opinii na temat skuteczności nowego składnika. Skorzysta na tym zarówno nasza skóra, jak i portfel.
Lista koncernów i należących do nich marek kosmetycznych:
BEIERSDORF
• Nivea
• Eucerin
• La Prairie
• Juvena
• Labello
• Florena
• Hansaplast
• 8x4
CHANEL
• Chanel
• Bourjois
ESTEE LAUDER
• Estee Lauder
• Aramis
• Clinique
• Prescriptives
• Origins
• Tommy Hilfiger
• M.A.C.
• Kiton
• La Mer
• Bobbi Brown
• Donna Karan
• Aveda
HENKEL
• Schwarzkopf
• Fa
• Dial
• Right Guard
• Palette
• Gliss Kur
• Schauma
• Taft
• Diadermine
• Theraned
UNILEVER
• Dove
• Caress
• Rexona
• Axe
• Lux
• Lever 2000
• Pond’s
• Vaseline
• SunSilk
• Suave
• ThermaSilk
JOHNSON&JOHNSON
• Aveeno
• Clean&Clear
• Johnson’s Baby Care
• Balmex
• Johnson’s pH5.5
• Neutrogena
• Penaten
• Natusan
• Piz Buin
• RoC
KAO
• Kanebo
• Biore
• Sofina
• Jergens
• Curel
L’OREAL
• L’Oreal Professionnel – pielęgnacja włosów
• Kerastase
• Redken
• Matrix
• L’Oreal Paris
• Garnier
• Maybelline New York
• Lancome
• Biotherm
• Helena Rubinstein
• Giorgio Armani
• Ralph Lauren
• Cacharel
• Kiehl’s
• Shu Uemura
• Vichy
• La Roche-Posay
• The Body Shop
• SkinCeuticals
• Pureology
• Softsheen. Carson
• Inneov
• Mizani
• CBB Paris
LVMH
• Christian Dior
• Guerlain
• Givenchy
• Kenzo
• Acqua di Parma
• Fresh
• Benefit
PIERRE FABRE
• Avene
• Ducray
• Pierre Fabre Dermatologie
• Klorane
• Galenic
• Rene Furterer
PROCTER&GAMBLE
• Olay
• Pantene
• Gillette
• Head&Shoulders
• Cover Girl
• Clairol Herbal Essences
• Max Factor
• Hugo Boss Secret
• SK-II
• Vidal Sassoon
• Clairol Nice ‘n Easy
• Old Spice
• Ivory
• Camay
• Laura Biagiotti
• Physique
• Noxzema
• Giorgio
• DDF Skin Care
• Secret
SHISEIDO
• Schiseido
• Joico
• Carita
• Zotos
• Za
W oparciu o dane z magazynów: ‘Happy’ Lipiec 2007, ‘Happy’ Sierpień 2007
Autor: Barbara Kwiatkowska - biotechnolog
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BasiaKwiatkowska
Administrator
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
|
Wysłany: Sob 3:18, 17 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Duże koncerny zaczynają wykupować mniej lub bardziej tzw. naturalne firmy kosmetyczne.
L'Oreal - wykupił The Body Shop, a teraz szykuje się do wykupienia firmy Clarins.
Colgate-Palmolive - wykupił w tym roku znaną na rynku amerykańskim małą firmę Toma's of Maine, produkującą całkowicie naturalne produkty do higieny jamy ustnej i ciała (mają bardzo dobre pasty do zębów i płyny do płukania ust)
Clorox -wykupił w tym roku całkowicie naturalną firmę znaną na rynku amerykańskim Burt's Bees znaną z produktów do pielęgnacji twarzy i ciała.
Nie wiadomo co z tego wyjdzie, ale widać, że wielkie kolosy kosmetyczne wygrywają, a małym firmom jest coraz trudniej się utrzymać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|